Back to the menu

Våre merkevarer

Solo

 

Solo er kanskje Norges mest kjente merkevare,og den absolutt største norske brusen. Solo ble etablert helt tilbake i 1934, og har vært en fast følgesvenn gjennom mange nordmenns barndoms- og ungdomsår - og er det enda.

Oppskriften på Solo kommer opprinnelig fra Spania, der Soloens "far", Torleif Gulliksrud tok med seg oppskriften fra Spania til Tønsberg, og ikke lenge etter var den forfriskende appelsindrikken tilgjengelig i butikkene. Solo ble fort landets mest populære drikk, og frem til 60-tallet var den større enn Coca Cola i Norge. Solo er idag Norges tredje største brusmerke, og eies av fire produsenter med tapperettigheter.

Solo er forfriskende norsk!

Solo Super

Solo Super navnet indikerer at produktet er bra på smak, og en bonus er at den i tillegg er uten tilsatt sukker. Solo har alltid blitt oppfattet som litt snillere og sunnere enn annen brus, mye pga innholdet av ekte fruktjuice. Vi har spurt forbrukerne, og de syntes Solo Super hadde den beste smaken av gul brus uten tilsatt sukker.

Det er slik at det brune segmentet lenge har ført an og snudd mye av brusforbruket til sukkerfritt. De andre smakssegmentene, deriblant det gule, har hengt etter. Solo Super, som er så god på smak og har et tiltalende utseende, er et fullverdig sukkerfritt alternativ også innen gul brus.

 

Besøk Solos nettsider her!

 

 

Portfølje:

 

Solrik AppelsinSolrik Jordbær og Appelsin

Følg Solo på: