05.11.2008 09:00 
 

Carlsberg Group har i dag offentliggjort resultatene for tredje kvartal. Carlsberg Group viser, til tross for fallene vekst i markedet, fortsatt en sterk utvikling. Sterke merkevarer gir en solid verdivekst, som kompenserer for en noe lavere volumvekst.

 

Hovedtrekkene i kvartalsregnskapet:
  • Salget av øl økte med 32 prosent, til 83,6 millioner hektoliter gjennom årets ni første måneder. 4 prosent kom fra organisk vekst, den øvrige volumøkningen kom som følge av oppkjøpet av Scottish & Newcastle.
  • Salget av øl i Nord- og Vest-Europa er uforandret. Øst-Europa har en organisk vekst på 7 prosent og Asia har en vekst på hele 13 prosent.
  • Omsetningen økte til 45,4 milliarder DKK, med en organisk vekst på 9 prosent, som følge av oppkjøpet av Scottish & Newcastle økte omsetningen med 27 prosent.
  • Driftsresultatet for tredje kvartal økte til 6,6 milliarder DKK, noe som er en økning på 49 prosent, hvorav 7 prosent er organisk vekst. Oppkjøpet av Scottish & Newcastle står for den øvrige veksten.

 Les mer om resultatet på Carlsberggroup.com