10.07.2009 12:00

Ringnes søker lærlinger til sitt produksjonsanlegg på Gjelleråsen i Nittedal kommune, rett utenfor Oslo. For tiden søker vi etter lærlinger innenfor Matfag.

Ringnes sitt produksjonsanlegg på Gjelleråsen er Norges største bryggeri, med over 600 ansatte. Bryggeriet består av bl.a. Norges tre største tapperi-kolonner, en i brustapperiet og to i øl tapperiet (glass og boks). Det produseres over 90 millioner liter brus og over 100 millioner liter øl i året, alene på Gjelleråsen anlegget.

Som lærling innen industriell matproduksjon vil du i hovedsak jobbe i produksjonen, hvor oppgavene er mange og varierte. Eksempler på typiske oppgaver kan være: Drifte maskiner, ta prøver og kontroller (sensorisk og visuelt), ha kontakt med LAB, ha ansvar for eget område, være involvert i produksjonsbeslutninger og produksjonsplanlegging, ha dialog etter kunde/leverandør prinsippet, jobbe i forbedringsgrupper + mye mer!

Som lærling i Ringnes, er du garantert god opplæring og vil i store deler av lærlingtiden alltid jobbe sammen med en fagutdannet, også kjent so m en slags "fadder løsning". Du får også god oppfølging fra faglig leder, som følger opp opplæringen, fremgangen og sørger for at du kommer deg gjennom læreplanen.

Ringnes har dessuten forpliktet seg til å ha god oppfølging av lærlinger, gjennom medlemskap i " Matindustriens Opplæringskontor i Oslo og Akershus" se: http://www.miok.no/.

Du vil garantert få varierte oppgaver og spennende opplæring i en stor merkevarebedrift!

Lærlingene vil jobbe på produksjonsanlegget på Gjelleråsen.

Etter endt læretid er det store muligheter for å få fast jobb, da Ringnes satser stort på de rette menneskene med rett kompetanse.

Hvis du ønsker lærlingplass hos oss send inn søknad vedlagt karakterutskrift og attester.  Du må ha fullført VG1 restaurant- og matfag og VG2 matfag før du før du kan starte på læretiden hos oss. Læretiden går over 2 år, med oppstart vanligvis mellom 15. august og 1. september, hvis ikke annet er avtalt.

Høres dette spennende ut, eller har du spørsmål, ta kontakt!

Enten via telefon eller e-mail.

Kontaktpersoner:

Matfag: