25.04.2008 12:00 

Gulltaggen er en årlig prisutdeling for premiering av interaktive arbeider. Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring står bak utdelingen, som er den største i sitt slag i Norge. 

Under prisutdelingen torsdag vant Ringnes og reklamebyrået McCann nyskaperprisen for sin nettside i forbindelse med lanseringen av Solo Super.

Kategorien skal motivere og stimulere til nytenkning og fremskritt innenfor bransjen, og premiere løsninger som tar interaktiv kommunikasjon et steg videre, det være seg en ny kreativ idé, eller en ny avansert løsningsmetode/teknologi.

 - Dette er veldig gøy! Det er tydelig at Solo Super kampanjen har vært populær. Vi selger Solo Super som aldri før og er i ferd med å bli den største sukkerfrie appelsinbrusen, sier produktgruppesjef Karen Lima, som er ansvarlig for Solo i Ringnes.
 
- At bransjen også vet å verdsette kampanjen gjennom å gi en pris for nettsiden vår er en bonus, sier Karen.

Nettsiden bygger på mekanikken i filmen; det at man etter å ha drukket Solo Super får musikk ut av munnen når man åpner den. På kampanjesiden fungerer det ved at man ved bruk av web-kamera kan åpne og lukke munnen, og så starter/stopper musikken i takt med dette. Dette kan også lagres og sendes videre til en venn.

I tillegg til dette er selvsagt også filmen lagt ut og musikken er nedlastbar som fullversjon og ringetone.  

Se Solo Supers nettside her

Se hvordan websiden virker (Film på Gulltaggens hjemmesider)