09.01.2008 10:00

I reklamebransjens kåring av de beste interaktive kampanjer vant Solo Super Sølvtaggen for desember.

Solo Super ble lansert 1.september 2007 og er en sukkerfri, gul brus med frisk og super smak.

Kampanjen som går på www.solo.no lar nettbrukere med webkamera selv oppleve hvordan man fysisk får sangen fra kino- og TV-reklamene i kroppen etter å ha drukket Solo Super. I tillegg kan man selvfølgelig laste ned sangen fra reklamen som MP3 eller ringetone.

– Dette er veldig morsomt! Vi mener at nettsiden er en god fortsettelse på Solo Super lanseringen, og vi håper det blir mange som kommer til å leke her, enten ved å gjøre eksperimentet med webkameraet eller ganske enkelt laste ned den etterspurte sangen, uttaler Karen Lima, produktsjef for Solo i Ringnes.

Gjør eksperimentet, se filmen og last ned sangen på www.solo.no

Om Sølvtaggen:

Formål:
Sølvtaggen skal motivere annonsører, kreatører, konsulenter, prosjektledere, programmerere, fotografer, kameramenn, lydprodusenter og alle andre som er involvert i å skape interaktiv reklame, til å strekke seg litt lenger. Sølvtaggen skal være en pådriver og motivere til økt innsats.

Månedens interaktive reklame
Hver måned deler juryen ut Sølvtaggen til det beste interaktive arbeidet. Hele kampanjer eller enkeltarbeider kan sendes inn. De tolv månedsvinnerne nomineres automatisk til Gulltaggen. I tillegg gis jurymedlemmene muligheten til å nominere ett arbeid hver ved siste jurymøte før Gulltaggen, slik at opptil 20 arbeid i prinsippet er nominert til Gulltaggutdelingen i 2006.

På Gulltaggen vil det også være egne kategorier og åpen innlevering for beste kampanje og beste annonse.