18.08.2011 00:00 

Det var spennende til siste slutt under kåringen av reklameprisen Sølvtaggen. Solo trakk til slutt det lengste strået og delte førsteplassen med Nidar.  

Markedssjef i Ringnes og daglig leder for Solo, Joakim Sande, er strålende fornøyd med månedens sølvtagg.

- Da Solo bestemte seg for å søke verdensberømmelse med hjelp fra sine norske fans var det avgjørende med et konsept som skapte stor begeistring og deltakelse. Nettløsningen var et viktig element i kampanjen, og vi takker Apt, Try, Magnum PR og OMD for et flott samarbeid og sterke resultater. Og det kommer mer, lover Joakim.  

Juryen begrunner prisen med følgende: 

- Juryen mener kampanjen spinner ut fra et veldig fint premiss for Solo, slik vi ser det. At lille Solo "tar opp kampen" på brus-gigantenes hjemmebane føles rett og slett veldig riktig. Det hele er i tillegg tatt ut på stødig og elegant måte, med en fin blanding av "gammelt og tradisjonsrikt" kombinert med "glam og Hollywood". Jobben er et godt eksempel på hvor bra det kan bli med en ren og enkel grunnidé når det tenkes og gjennomføres et par hakk større en forventet. En kjempefin kampanje, heter det i juryens begrunnelse.

 

Les hele saken å på Kampanje.com