30.03.2012 10:00 


– Vi ville fortsette å leke med de store og er tilbake i brusens hjemland. Og hvilken nordmann passer bedre til å hjelpe Solo på veien til berømmelse enn Ray Kay?, spør Joakim Sande, daglig leder i Solo.
Ray Kay var et naturlig førstevalg for oss. Han er en uredd og ambisiøs nordmann som har gjort suksess og blitt kjent i utlandet, noe som Solo aspirerer mot. Ikke minst tror vi dette er en historie som mange unge vil finne inspirerende, sier Sande

- Vi synes Solo fortjener å bli "world famous”. Og det gjelder ikke bare Solo selv, men også Norge og nordmenn. Ray Kay og Miami er spot on  sånn sett..
På den legendariske South Beach i Miami, står den prisbelønnende haugesunderen for en gang skyld foran kameraet.

Hemmelig innhold
- Det er klart dette er stort! Jeg vokste opp med Solo som fast innslag på lørdagskvelden, så det er bare utrolig kult å kunne være en del av dette. I fjor tapetserte de Los Angeles med billboards og reklamer, i år gjør vi noe helt annerledes. Jeg tror det blir minst like kult. Nei, mye kulere! Jeg husker godt kampanjene «Gult er kult», «So high, So lo» og «Sannsynligvis den eneste brusen som ikke hjelper mot annet enn tørsten» - forhåpentligvis vil denne kampanjen gjøre et like sterkt inntrykk på dagens ungdom, sier Ray Kay. 
Akkurat hva reklamefilmen handler om vil verken Ray Kay eller Sande ut med.
Skal man dømme ut ifra settet, så vil den ha klare likhetstrekk med musikkvideoene Ray Kay lager til vanlig: her kryr det av modeller, dansere og  sikkerhetsvakter.
- Ting er foreløpig litt hemmelig, men jeg kan avsløre at dette handler om mer enn en reklamefilm og at vi skal finne på mye moro her borte for våre Solofans, røper Joakim Sande.

Verdens mest sette video
Stjerneregissøren, som til daglig regisserer musikkvideoer for artister som Beyoncé og Lady Gaga, vant nylig prisen for verdens beste pop-video under MTV Music Awards i Los Angeles. Da Britney Spears mottok prisen for «Till The World Ends» takket hun Ray Kay fra scenen foran millioner av seere over hele verden. Ray Kay har laget verdens mest sette video på youtube, uansett sjanger: musikkvideoen "Baby" med Justin Bieber er sett ufattelige 700 millioner ganger. 
Planen var egentlig at en annen regissør skulle skyte reklamefilmen, men da satte Ray Kay ned foten.
- Altså...skal jeg først være med i en reklamefilm, så skyter jeg den selv. Kall meg gjerne kontrollfreak, ler regissøren. 

Solo i 113 land
I forbindelse med fjorårets kampanje i USA laget 18 000 nordmenn billboards med bilde av seg selv på. I tillegg inviterte Solo i fjor sine norske venner til å rekruttere Solo-ambassadører verden over. Hele 13 500 Solo-fans deltok og bidro til å rekruttere ambassadører i 113 land.
- Vi ønsker at hele verden skal bli like glad i Solo som vi er her i Norge, og så langt har mennesker fra 113 land fått øynene opp for det som antagelig er verdens beste brus. Hver eneste person utenfor Norges grenser som hører om Solo er en liten seier for oss, sier Sande.

For presse:

For ytterligere informasjon, kontakt daglig leder i Solo, Joakim Sande, på e-post joakim@solo.no eller telefon: 95 43 92 87

Solo ble lansert i Norge i 1934, og rettighetene til brusen eies av bryggeriene Ringnes, Aass, Mack og Oskar Sylte Mineralvannfabrikk