19.11.2009 15:30 

 

Anders Røed (40) er ansatt som ny markedsdirektør for Ringnes. Han kommer fra stillingen som konserndirektør for Marked i Storebrand og tiltrer i den nye stillingen i Ringnes 1. februar 2010.

– Jeg ser frem til å ta fatt på jobben i Ringnes. Jeg får nå muligheten til å være med på å videreutvikle noen av de sterkeste merkenavnene i Norge, deriblant Solo, Farris, Imsdal og Ringnes, sier Røed.

Røed har bred erfaring fra lederstillinger i finans- og dagligvarebransjen med ulike oppgaver relatert til strategiprosesser, merkevarebygging og salgsledelse. I tillegg til jobben i Storebrand har han ledererfaring fra ulike jobber i Tine og Nordisk Kellogg`s. Han er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI.

Administrerende direktør Ole Petter Wie i Ringnes er meget fornøyd med å få Anders Røed med på laget.

– Ringnes har en stolt historie og mange sterke merkenavn som skal styrkes og videreutvikles. Jeg er veldig glad for at en så dyktig og erfaren leder som Anders Røed skal styre dette arbeidet fremover. Han har tidligere bevist at han kan lede store innovasjonsprosjekter med gode resultater, og jeg er overbevist om at han har mye verdifull kompetanse å tilføre Ringnes, sier Wie.

 

Tidligere stillinger

          2004 -:       Konserndirektør for Marked i Storebrand

          2000-2004: Markedsdirektør Tine BA

          2000:         Salgsdirektør Tine BA

          1998-2000: Marketingsjef Tine BA

          1995-1998: Marketing Manager Nordisk Kellogg's