Meny

Vant global pris for suksess med sukkerfri brus

I Norge drikkes det nå mer sukkerfri enn sukkerholdig brus. Det blir lagt merke til over hele verden, og nylig mottok Ringnes prisen «årets produsent» av PepsiCo.

I Norge drikkes det nå mer sukkerfri enn sukkerholdig brus. Det blir lagt merke til over hele verden, og nylig mottok Ringnes prisen «årets produsent» av PepsiCo.

Ringnes delte prisen sammen med selskapets søsterselskap i Sverige. Utdelingen av den globale prisen fant sted i Fort Lauderdale i Florida, og det er suksessen med Pepsi Max som ble brukt som begrunnelse. Da Ringnes overtok tappingen av Pepsi på 90-tallet, startet bryggeriet jobben med å flytte den norske drikkevareindustrien i en sunnere retning. 20 år senere er det ingen tvil om at selskapet har lykkes med oppgaven.

Ringnes’ administrerende direktør, Anders Røed, var selv tilstede under prisutdelingen. Han forteller at det er mange som ønsker å vite hvordan Ringnes har jobbet med Pepsi Max og sukkerfrittkategorien.

- I dag er 80 prosent av vår ikke-alkoholholdige portefølje uten sukker. Den brusen det selges klart mest av i norske dagligvarebutikker er sukkerfrie Pepsi Max, og nesten uten unntak er våre innovasjoner sukkerfrie. Ringnes og de norske forbrukerne har demonstrert for en hel verden at det er mulig å erstatte sukkerbrus med sukkerfrie alternativer, og dermed bidra til en massiv nedgang i sukkerforbruket. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at fremtiden for brus er sukkerfri, og det er vi og de norske forbrukerne som leder an utviklingen, fortsetter han.

Senior VP West Europe i PepsiCo, Garrett Quigley, har latt seg imponere over utviklingen i Norge.
– Det Ringnes har fått til med Max og sukkerfrittkategorien er unikt. Vi ser frem til å fortsette det gode samarbeidet med Ringnes, sier Quigley.

 

Administrerende direktør i Ringnes, Anders Røed

Administrerende direktør i Ringnes, Anders Røed.