Meny

Salg dagligvare

Forhandling og samhandling for Ringnes’ merkevarer

Sindre Bekken startet som merchandiser i Ringnes i 2000. I dag har han rollen som salgsdirektør med ansvar for dagligvare, kiosk og bensin, men han er fortsatt like opptatt av at våre merkevarer skal skinne i hyllene der ute.

Samhandling

I Sindres team møter vi KAM-ene, som er Ringnes’ hovedkontakter for store kjeder som NorgesGruppen, REMA 1000, COOP, Bunnpris, ODA, Circle K, Shell, Reitan Convenience og NorgesGruppen Servicehandel – for å nevne noen.

– Forhandlinger med kjedene er selvfølgelig en viktig del av jobben i denne funksjonen. Men den viktigste delen handler om samhandling for å sikre at vi skaper vekst for begge parter – og ikke minst for folk der ute som er glade i merkevarene våre.

– Og her har det operative salgsapparatet vårt som jobber sammen med kjøpmenn og butikkmedarbeidere en nøkkelrolle, forteller Sindre.

Dekker hele landet

Det operative salgsapparatet fordeler landet mellom seg i fire regioner: Sør, Vest, Østlandet og Midt-Nord.

For de som jobber her er målet å være mest mulig ute for å følge opp kjøpmenn og butikkmedarbeidere i dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner rundt i landet.

– De som jobber i operativt salg er frontlinja i Ringnes. De er kundenes hovedkontakter internt hos oss og jobber for å ivareta deres interesser. Og ikke minst er de opptatt av å sikre at merkevarene våre får den plassen de skal ha og tar seg godt ut i hylla, sier Sindre.

Se hva noen av våre ansatte sier

«Jeg jobber som skiftleder på bokslinja. Jeg skal sørge for nok bemanning, planlegge skiftene, at linja går slik den skal, planlegge vedlikeholdsstopp og ikke minst følge opp HMS.»

Martin André Reierstad, skiftleder på bokslinja

«Jeg har ansvaret for alt av innsatsvarer på øltapperiet. Jeg sjekker at alt er i orden med boksene og glassflaskene og annen emballasje.»

Therese Nergaard, Process Support

Et godt salgsarbeid involverer hele selskapet

– Erfaring fra operative roller er absolutt et pluss dersom du skal ta steget videre innen salg. I tillegg mener jeg at det er helt avgjørende at du forstår og jobber godt sammen med resten av organisasjonen, sier Sindre.

– Godt salgsarbeid er et resultat av et samspill mellom ulike funksjoner. I innsalgsprosessen må vi gå i takt med marketing og bruke innsikten som er jobbet frem av de som jobber med analyse. Og ikke minst må vi sørge for god dialog med produksjon og distribusjon for å sikre at merkevarene produseres og leveres til avtalt tid og kvalitet, avslutter han.

Typiske stillinger i dagligvare og KBS

  • KAM

  • Regionssjef

  • Distriktssjef 

     

Vil du jobbe i Ringnes?

Vi er stadig på jakt etter dyktige medarbeidere. Har du lyst til å jobbe hos oss? Send oss en søknad med CV til [email protected]

Sjekk også ut våre ledige stillinger